ისტ-ის სტანდარტი

ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების სტანდარტი
შედეგების ინდექსი
სტანდარტის შედეგები
ის.ტექნ.დაწყ.1.
მოსწავლე უნდა იცავდეს სოციალურ, ეთიკურ და უსაფრთხოების ნორმებს ისტ-ის გამოყენების დროს

მოსწავლე:
Ø  ციფრული ინფორმაციის გამოყენებისას ესმის პლაგიატის მნიშვნელობა;
Ø  ქსელურ გარემოში ავლენს პოზიტიურ სოციალურ უნარ-ჩვევებს;
Ø  მონაწილეობს ციფრული ტექნოლოგიების უსაფრთხოდ გამოყენების
სასკოლო/საკლასო წესების შემუშავებაში და იცავს მათ ქსელისა და
ციფრული საშუალებების გამოყენებისას;
Ø  მსჯელობს ისტ-ის გამოყენების როგორც დადებით, ისე უარყოფით
მხარეებზე ადამიანის საქმიანობის სხვადასხვა სფეროში.
ის.ტექნ.დაწყ.2.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს ისტ-ის ეფექტიანი და უსაფრთხო გამოყენება

მოსწავლე:
Ø  ციფრული მოწყობილობების გამოყენებისას იცავს ჯანმრთელობის
უსაფრთხოების ნორმებს;
Ø  უსაფრთხოდ და სწორად იყენებს ინფორმაციის შესანახ მოწყობილობებს
(მყარი დისკი, CD, DVD, Blue-Ray, ფლეშ მეხსიერება, მეხსიერების ბარათი)
და მათი მიერთების ან/და ჩადების ადგილებს;
Ø  ეფექტიანად იყენებს კლავიატურას, იაზრებს კლავიშების განლაგებას და
მათ ფუნქციებს;
Ø  ეფექტიანად იყენებს მაუსს/ტაჩპედს, მოხერხებულად იყენებს მის
ღილაკებს;
Ø  ასახელებს სხვადასხვა ციფრულ საშუალებას და საუბრობს მათ
დანიშნულებაზე;
Ø  ჩართავს და გამორთავს კომპიუტერს შესაბამისი ფუნქციის გამოყენებით,
          ასევე მოწყობილობის ჩართვა-გამორთვის ღილაკების საშუალებით.
გაიაზრებს ამ ორ ხერხს შორის განსხვავებას;
Ø  აცნობიერებს სხვადასხვა სახის პროგრამული უზრუნველყოფის
(მაგალითად: ტექსტური რედაქტორი, გრაფიკული რედაქტორი)
დანიშნულებას და ფუნქციებს და ეფექტიანად იყენებს მათ ზოგიერთ
ძირითად ფუნქციას (მაგალითად: მონიშვნა, კოპირება, ჩასმა,
ფორმატირება);
Ø  გაიაზრებს ჰიპერტექსტური დოკუმენტის დანიშნულებას და იყენებს მას;







Ø  მუშაობის პროცესში საჭიროებისამებრ ინახავს ციფრულ მასალას
პროგრამული უზრუნველყოფის შესაბამისი ფუნქციების გამოყენებით;
Ø  ქმნის ფაილებსა და საქაღალდეებს ლოგიკური ორგანიზების პრინციპით,
მონაცემთა ეფექტიანად შენახვის, მოძებნისა და წაკითხვის მიზნით.
ის.ტექნ.დაწყ.3.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და
გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში

მოსწავლე:
Ø  იყენებს ისტ-ს კვლევის პროცესში იდეებისა და ინფორმაციის
ორგანიზებისას;
Ø  ინფორმაციის სხვადასხვა ფორმატის მქონე საცავებში ძიებისას, შეარჩევს
და იყენებს შესაბამის ციფრულ საშუალებებს;
Ø  ინფორმაციის ძიებისას ეფექტიანად იყენებს გავრცელებულ საძიებო
         სისტემებს. შეუძლია საძიებო სიტყვების, ფრაზებისა და მათი
კომბინაციების ადეკვატურად შერჩევა და გამოყენება;
Ø  მოპოვებული ინფორმაციის სანდოობისთვის იყენებს რამდენიმე წყაროს,
მსჯელობს თითოეული მათგანის სანდოობაზე.
ის.ტექნ.დაწყ.4.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული პროდუქტის შექმნისას

მოსწავლე:
Ø  აფასებს ციფრული საშუალებების შესაძლებლობებს და ადეკვატურად
შეარჩევს მათ ახალი პროდუქტის შექმნისას;
Ø  იყენებს ისტ-ს კანონზომიერების აღმოჩენისას და კანონზომიერების
შექმნისას (მაგ.,: რიცხვითი მიმდევრობა, ფიგურების განლაგება);
Ø  მიზნებისა და აუდიტორიის თავისებურებების გათვალისწინებით,
ამზადებს პრეზენტაციას/სლაიდებს საკუთარი (ან ჯგუფის) მოსაზრებების
წარმოსაჩენად ან მუშაობის შედეგის სადემონსტრაციოდ;
Ø  გაიაზრებს განსხვავებას პრეზენტაციასა და სხვა სახის ვიზუალურ და
საკითხავ მასალას შორის;
Ø  ახდენს ტექსტური, გრაფიკული და აუდიო მასალის ეფექტიან
კომბინირებას;
Ø  ციფრული ნამუშევრის/პროდუქტის შექმნისას კომბინირებულად იყენებს
ტექსტურ, გრაფიკულ და აუდიო მასალას.
ის.ტექნ.დაწყ.5.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და
გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის

მოსწავლე:
Ø  იყენებს ისტ-ს სასკოლო საზოგადოებასთან საკომუნიკაციოდ ციფრული
ინფორმაციის მოსაძიებლად, ციფრული მასალის შესაქმნელად და მისი
ხარისხის გასაუმჯობესებლად;
Ø  იცავს საკომუნიკაციო საშუალებების კორექტულად გამოყენების წესებს
(მაგალითად: იცავს ქსელის უსაფრთხოების წესებს, პირადი ხასიათის
ინფორმაციის ხელშეუხებლობის ნორმებს, ციფრული რესურსების
მისაწვდომობის ნორმებს).

Комментариев нет:

Отправить комментарий